De vereniging

Het begon allemaal op 17 augustus 1983 in de gymzaal in Obbicht met zo’n 10 tot 15 dames, die graag gezond en verantwoord wilden bewegen en dansen op muziek. Het Jazzballet werd al snel ingeruild voor Streetdance.

In augustus 1989 startte de eerste groep kinderen en razendsnel groeide het aantal, wat nu zelfs de 90 is gepasseerd. Tot voor 10 jaar evalueerde de Jazzdance in de nu zo populaire Kinderdans/ Streetdance voor de kindergroepen en voor leden vanaf 16 jaar en volwassenen is er inmiddels een grote groep Zumba. Vele jaren zijn verstreken en vele leraressen, maar ook leraren passeerden de revue.

Ook binnen het bestuur waren vele Obbichtenaren en mensen buiten ons dorpje erg actief om de vereniging draaiende te houden. Tot op de dag van vandaag draait onze vereniging onder leiding van een zeer actief bestuur, die het gehele reilen en zeilen beheren en zorgen dat kinderen vanaf 3 jaar tot en met volwassenen, dus van klein tot groot, jong en oud kunnen blijven bewegen en dansen op de hedendaagse moderne muziek.
De meest moeilijke dansjes worden in elkaar “gestoomd” om iedereen bezig te houden. Dit dankzij onze actieve leraressen Megan en Kaylin van Vuuren.

Er zijn diverse leden al meer dan 20-25 jaar lid. Dus “Vooral doorgaan” zoals Barry Stevens altijd zei. Daarbij zijn ook een tiental kinderen zijn al 5, 6, 7 jaar aaneengesloten lid. In 2008 hebben wij ons 25-jarig bestaan mogen vieren en vandaag de dag en die van morgen, zijn wij een levendige vereniging!